19 januari 2022

Snel, makkelijk en laagdrempelig je vragen beantwoord.

2 min read

We kennen het allemaal wel. We lopen tegen een vraag aan en het antwoord is niet op de website te vinden. Als consument kan je dan vaak wel bellen of mailen maar toch vindt niet iedereen dat even makkelijk. Bellen is vrij persoonlijk en veel mensen vinden dit toch niet prettig. Mailen duurt lang en kost tijd. Tevens kan een antwoord zo weer een aantal dagen op zich laten wachten. Veel bedrijven kiezen er daarom dan ook voor om een live chat of chatbot in te zetten op hun website. Zodat consumenten toch nog snel en makkelijk geholpen kunnen worden.

Live chat: laagdrempelig contact met het bedrijf.

Een live chat en een chatbot zijn twee verschillende dingen. Een chatbot wordt niet altijd gewaardeerd omdat consumenten vaak vastlopen met de bot tijdens het gesprek. De bot herkent de woorden niet of hij kent het antwoord op de vraag niet. Een live chat is een online chat waarmee je met een medewerker, een echt persoon, chat. De live chat wordt snel opgepakt en beantwoord. Als consument of website bezoeker kan je ook anoniem chatten. Dit zorgt er voor dat deze vorm van communicatie makkelijker en laagdrempeliger is.

Een live chat implementeren op je website.

Als bedrijf zijnde moet je wel de mankracht en de tijd hebben om de chats te beantwoorden. Vaak zie je al snel een contactformulier staan. Dit komt eigenlijk op hetzelfde neer als een e-mail. Consumenten moeten als nog langer wachten op een antwoord. Een mooie uitkomst kan zijn om je online klantenservice uit te besteden. Chatkracht is hier een mooie uitkomst voor. Chatkracht staat voor een optimale klantenservice ervaring. Chatkracht heeft getrainde chatspecialisten klaar staan die een bedrijf graag ondersteunen. Hierdoor heb je als bedrijf meer tijd en ruimte om andere dingen te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *